Lees onze nieuwe whitepaper over AI taalmodellen →

Expertise Werkwijze Over ons Blogs Cases EN
Neem contact op

Een maatwerk portal laten maken?

Met een op maat gemaakt online portaal van SevenLab zorg je dat klanten, medewerkers en/of partners zelfstandig en gemakkelijk al hun zaken kunnen beheren in een afgeschermde omgeving.

 

Wij creëren samen met jou een doordachte en gebruiksvriendelijke applicatie of website, die duurzaam is en zowel tijd als geld bespaart.

Meer weten?

Ga het gesprek aan met Laurent!

    Welk type portals zijn er?

    Er zijn verschillende typen portals. Deze zijn grofweg te verdelen in de volgen categorieën:

     

    Klantportal

    Geef jouw klanten de mogelijkheid om allerlei zaken zelfstandig te regelen, zoals accountbeheer, communicatie en betalingen. Als beheerder kan jij klanten beheren, zelf content aanpassen en bovendien nuttige managementinformatie inzien.

     

    Medewerkersportal

    Met een medewerkersportal biedt je jouw medewerkers een omgeving om werkzaamheden centraal te regelen. Denk aan een portal om productinformatie te beheren of een omgeving om interne communicatie te stroomlijnen.

     

    Partner/leveranciersportal

    Heb je veel te maken met partners of leveranciers? Dan kan het nuttig zijn om een portal te maken waarin jouw zakenrelaties zaken omtrent orders, hulpvragen en facturatie kunnen regelen.

    Waarom een portaal laten maken?

    De belangrijkste reden voor het laten maken van een portal is het leveren van een stuk gemak. Als een portal goed ontworpen is, zorgt het voor het vereenvoudigen van processen, werkzaamheden en communicatie. Dit betekent voor klanten een stuk professionaliteit en kwaliteit van de dienstverlening. Richting medewerkers en leveranciers betekent het een hogere tevredenheid en een sterkere binding met jouw merk.

     

    Een bijkomend voordeel is dat binnen een portal vaak allerlei data wordt vastgelegd. Door deze data slim te gebruiken kan je waardevolle managementinzichten genereren, en je bedrijf weer een stuk verder helpen.

     

    Ten slotte kan je met een portal zaken veel efficiënter regelen, waardoor je jouw operationele kosten omlaag kunt brengen. Zie dit voorbeeld van een door ons ontwikkeld portal dat een significante reductie in overhead heeft gerealiseerd.

    Een standaard of maatwerk portal?

    Zoals met alles zitten er voordelen en nadelen aan een portal op maat laten maken. Het grote voordeel van maatwerk is dat je alle kanten op kan. Wij maken de software volledig aangepast op jouw situatie en proces. Hierdoor is de toegevoegde waarde van het portal groter, de adoptiegraad hoger en haal je meer uit je investering.

     

    Het nadeel is dat het meer tijd kost om te ontwikkelen en daarmee de kosten hoger zijn. Onze oplossing hiervoor ligt in ons mid-code framework: Een set aan standaard modules, speciaal ontworpen voor portals, waarmee we binnen no-time 80% van de functionaliteiten realiseren. De overige 20% maken voor jou volledig op maat. Op deze manier vinden we de optimale balans tussen flexibiliteit en standaardisatie.

    Hoeveel kost een maatwerk portal?

    De kosten voor een maatwerk portal variëren van €25.000 tot €200.000, afhankelijk van de complexiteit en de gewenste functies. Doorlopende kosten voor onderhoud, support en hosting liggen tussen €200 en €2000 per maand, vastgelegd in een Service Level Agreement.

     

    Ons mid-code framework versnelt en verlaagt de kosten van de ontwikkeling. Beschouw het portaal als een langetermijninvestering die kosten bespaart, werknemerstevredenheid verhoogt en nieuwe klanten aantrekt.

    Wat is de ontwikkelduur?

    Afhankelijk van de gewenste functies, en hoe complex het portaal moet zijn, maken wij een inschatting. Denk daarbij aan welke vormen van beveiliging we gaan gebruiken en in hoe verre een klant in staat moet zijn om alles zelf in te kunnen stellen. Hieronder staat een globale inschatting:

     

    Eenvoudig klantportaal

    • Tijd: 1 tot 2 maanden
    • Voorbeeld functies: Basisfuncties zoals gebruikersauthenticatie, toegang tot accountinformatie en enkele zelfbedieningsopties.

     

    Complex klantportaal

    • Tijd: 2 tot 4 maanden
    • Voorbeeld functies: Geavanceerdere functies zoals het volgen van bestellingen of projecten, een FAQ-sectie, integratie met andere systemen (bijv. CRM of ERP).

    • Waarom een portal bouwen met SevenLab?

      Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van maatwerk portals. Met 16 jaar ervaring kunnen wij elk vraagstuk aan. Ook verwerken wij de nieuwste technologieën (e.g. ChatGPT) in onze portals. Wat dacht je van een maatwerk chatbot of een knop om automatisch productteksten of offertes te genereren?

      Lees meer
    • Hoe ziet het proces eruit?

      We hebben over de jaren een kwalitatief proces ontwikkeld op basis van best practices. Het begint bij het ontleden van wat je wilt en nodig hebt en eindigt me een feestelijke livegang!

      Lees meer
    • Saas

      Wat is een klantportal?

      Een klantportaal is een digitale omgeving die speciaal is ontworpen om de communicatie en samenwerking tussen je bedrijf en jouw klanten te verbeteren.

      Lees meer
    • Saas

    "De N@pp is heel gebruiksvriendelijk geworden! Door toenemend gebruik, ontdekken we steeds meer mogelijkheden"

    Lisanne Kerstens

    Strategisch relatiemanager HHNK

    Waarom werken met SevenLab?

    Een prettige samenwerking, met robuuste en innovatieve software als resultaat.

    Meer lezen

    Robuust

    Onze 16 jaar ervaring garandeert topbeveiliging in onze portals, apps en procesautomatisering software.

    Innovatief

    We integreren de nieuwste tech zoals AI en taalmodellen, altijd vooroplopend in technologie.

    Persoonlijk

    Ons dynamische team maakt elke samenwerking zowel leuk als productief.