Home Over ons Proces Cases Inzichten Vacatures Contact EN
Vraag een offerte aan

Klantbeheer en Communicatie in een overzichtelijk platform

Klant CAV Agrotheek
Datum december 2021
Product CRM Platform

Cav Agrotheek CRM

Meer structuur en overzicht in het klantbeheer. Dat is waar CAV Agrotheek naar op zoek was. De oplossing die we hebben ontwikkeld is een centrale database voor alle klantdata en contactgegevens. Een CRM systeem dat is uitgebreid met features voor adviezen en teeltplannen van de relaties en geheel is gekoppeld met Exact en Sharpspring. Het resultaat is meer inzicht op de communicatie tussen de adviseurs van Agrotheek en de klant.

Discover 

In een uitgebreide Discovery Workshop zijn meerdere digitale uitdagingen behandeld, waaronder het CRM. Gedurende meerdere sessies hebben we het CRM proces gedetailleerd uiteengezet en een functioneel ontwerp opgesteld voor een effectieve MVP. Op basis hiervan is er een heldere scope van het project bepaald.

Meer over deze fase

Design

Ons UX/UI Design team stond vooral voor de uitdaging om complexe features, zoals het maken van teeltplannen en uitschrijven van adviezen, op een gebruiksvriendelijke manier in te delen. Daarnaast hebben onze designers een ontwerp gemaakt waar de grote hoeveelheid klantdata op een gestructureerde en intuïtieve manier aan de gebruiker wordt getoond. Er hebben dan ook interviews plaatsgevonden met adviseurs van de Agrotheek, om hun wensen inzichtelijk te krijgen voor het CRM.

Meer over deze fase

Build

De designs voor het CRM systeem zijn in een periode van twee sprints uitgewerkt tot werkende software in een Laravel Backend en een VueJS frontend. Vervolgens heeft het development team de focus gelegd op  het koppelen van het CRM systeem aan de Exact- en Sharpspring-omgevingen. De centrale API met meerdere endpoints zorgt voor een optimale procesautomatisering, doordat de omgevingen niet aan elkaar vastzitten maar altijd schakelen via het door SevenLab gebouwde CRM. 

Meer over deze fase

Grow

Het nieuwe CRM-systeem zorgt ervoor dat het gehele proces van (agrarische) klantinformatie, adviezen en teeltplannen in het geheel overzichtelijk is. Dit kwam al gauw naar voren tijdens de ontwikkeling van de software. Voordat het CRM naar productie werd gebracht, was het al duidelijk dat er de wens is om snel een tweede versie in gang te zetten.

Meer over deze fase