Zo beweeg je mee met digitalisering

De wereld verandert in exponentieel tempo. Technologische ontwikkelingen volgen elkaar in extreem snel tempo op en de pandemie en klimaatverandering brengen digitalisering in stroomversnelling. Hierdoor verandert je branche, het gedrag van de klanten en de manier waarop je te werk gaat. Hoe beweeg je mee? Lees het hier

Meer weten?

Ga het gesprek aan met Koen!

    De branche

    Binnen elke branche speelt IT een steeds significantere rol. In veel branches zijn bedrijfsprocessen geautomatiseerd of werkzaamheden geoptimaliseerd met datagedreven software. bedrijven die hier niet voorlopen, lopen achter de feiten aan en zijn constant aan het bijbenen met disruptieve innovaties. Om dit te voorkomen is het zaak om een lange termijn visie te bepalen. Een roadmap voor een digitale transformatie, waar de focus ligt op een sterke IT fundering die flexibel en adaptief is. Vanuit deze kern kan doorontwikkeling versneld worden. Zo word je zelf pionier in de branche.

    De klant

    De wensen van de klant zijn de afgelopen tijd enorm veranderd. Klantenrelaties zijn vaak vluchtig en de klant verwacht alles op elk moment via elk kanaal. Klanten worden ook steeds bewuster en kritischer bij het aanschaffen van een product of dienst. Transparantie en personalisatie zijn hierbij de lijdende factor. Het is dus belangrijk om de de voordelen van digitalisering ook met de klant te delen. Biedt een omnichannel ervaring, met persoonlijke customer service in een transparante digitale omgeving. 

    het werk

    Voor werknemers is de manier van werken ook steeds digitaler geworden. Door de pandemie wordt thuiswerken steeds meer de norm en door software en procesautomatisering vindt het grote deel van de werkzaamheden digitaal plaats. Kwaliteit van werk en werktevredenheid worden daarom steeds meer afhankelijk van de digitale werkomgeving. IT dient er voor om de werknemer in zijn kracht te zetten. Daarom is een gedegen gebruikersonderzoek bij het implementeren van software essentieel.