Creëer overzicht en betrokkenheid binnen uw franchise


Ga het gesprek aan met Koen!
Laagdrempelig communiceren met de franchise app van SevenLab
De franchise app van SevenLab maakt communicatie binnen uw franchise makkelijk en laagdrempelig. De app biedt real-time toegang tot de laatste documentatie, zodat uw franchisenemers en hun personeel altijd op de hoogte zijn van de ontwikkelingen binnen het bedrijf.
Help uw franchisenemers optimaal presteren
Voor franchisenemers zijn er binnen de app uitgebreide mogelijkheden voor het monitoren van de prestaties. U kunt per vestiging benchmarks en KPI’s op maat instellen, en die weer vergelijken met het verleden én de resultaten van andere vestigingen.
Ook is er ruimte voor de franchisenemers om met elkaar in contact te komen, te leren en hun bedrijf verder te ontwikkelen. U kunt bijvoorbeeld informatie delen over marketingactiviteiten, of tips geven over personeelsmanagement.
Ontwikkeling en community voor het personeel
Het personeel vindt in de app een uitgebreide bron van up-to-date informatie en zelfs training. Zo faciliteert de app groei en ontwikkeling voor uw medewerkers. Daarnaast vormt de app een mobiele community waar zij met hun collega’s kunnen communiceren.
Deel en bespreek nieuws, events en documenten
Voor reguliere gebruikers dient de app als vervanging en verbreding van een traditioneel intranet. Er is ruimte voor documenten – zoals werkomschrijvingen of trainingsmateriaal, maar ook voor nieuws en events. De informatie is overal beschikbaar, en u kunt push notificaties uitsturen over belangrijke berichten.
Binding binnen uw organisatie
Gebruikers kunnen bij alle informatie opmerkingen of vragen achterlaten, die zichtbaar zijn voor de franchisenemer of het management. Zo ontstaat een gesprek, worden de lijnen binnen de organisatie korter en stimuleert u betrokkenheid bij al uw personeel.
De mobiele community functioneert daarnaast ook als bedrijfsprikbord. Er is plek voor vraag & aanbod, en uw personeel kan bijvoorbeeld informele sportieve activiteiten organiseren. Zo verbindt de app medewerkers met elkaar, waardoor binnen uw bedrijf een team spirit ontstaat.
Integratie met backoffice
De informatie in de app wordt gekoppeld aan uw bestaande backoffice systemen. Nieuwe documenten die u toevoegt, worden direct overal geüpdatet. Ook gegevens uit de app, zoals de maandelijkse cijfers van elke vestiging, komen direct in uw backoffice systeem terecht.
De mogelijkheden op een rijtje
- Nieuws, events en documenten verspreiden onder franchisenemers en personeel
- Reacties op content monitoren en beheren, vragen beantwoorden
- Groepen en gebruikers beheren: differentieer informatie en toegang per groep
- Community forum: vraag & aanbod, prikbord, vragen stellen, poll
- Performance monitoring per vestiging, met benchmarks en KPI’s op maat
In de praktijk: Optimale prestaties voor elke franchisenemer
Kappersketen SalonB werkt met een franchise model: alle haarstylisten in de salons zijn zelfstandig ondernemer. SalonB zet de franchise app van SevenLab succesvol in. De laatste trends en richtlijnen worden vanuit het hoofdkantoor actief beheerd, en is er informatie beschikbaar over knip- en kleurtechnieken. De app draagt actief bij aan de betrokkenheid en team spirit in de salons, en helpt alle franchisenemers om optimaal te presteren.
Meer weten?
Wilt u meer informatie over onze franchise app? Neem gerust contact met ons op. Wij geven u graag een advies op maat voor uw organisatie. U kunt ons bereiken op 020 705 1010 of mail naar onze specialist Bas Alderding op bas@SevenLab.nl.